Ecology of children’s career development

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Publication Details

Subtitle: A review of the literature
Author list: Araújo, A. M.
Publisher: Universidade de Brasília
Publication year: 2016
Journal: Psicologia: Teoria e Pesquisa (0102-3772)
Volume number: 32
Issue number: 4
Start page: 1
End page: 10
Number of pages: 10
ISSN: 0102-3772
Languages: English-Great Britain (EN-GB)


Abstract

Previous efforts to elaborate an organizing framework for the study of
children’s career development identified its main dimensions and
processes. However, the existing literature on children’s ecological
subsystems is scarce. This article presents a literature review of the
context of children’s career development. Based on Bronfenbrenner’s
theory, 36 eligible articles covered the following subjects: the
microsystems family and school; the mesosystems
family-school/peer-school relations and antecedents of transitions; the
exosystems parents’ work situation, social class, curriculum and
teachers’ professional

development; the macrosystems ethnicity and culture; and the
chronosystems passage of time over the life-course and across
generations. An ecological perspective can be included in an organizing
framework of children’s careers and support further research and
intervention. Empirical and practical implications are discussed.
Esforços
prévios para organizar um modelo organizador do estudo do
desenvolvimento profissional das crianças têm identificado as suas
principais dimensões e processos. Contudo, a literatura existente sobre
os subsistemas ecológicos das crianças é escassa. Este artigo apresenta
uma revisão da literatura sobre os contextos de desenvolvimento
profissional das crianças. De acordo com a teoria de Bronfenbrenner, 36
artigos elegidos abordam: os microssistemas família e escola; os
mesossistemas família-escola/pares-escola e antecedentes de transições;
os exossistemas situação profissional parental, classe social, currículo
e desenvolvimento profissional de professores; os macrossistemas etnia e
cultura; e os cronossistemas passagem do tempo no ciclo vital e entre
gerações. Uma perspetiva ecológica pode ser incluída em um modelo
organizador do desenvolvimento profissional das crianças e apoiar
ivestigações e intervenção futuras. Discutem-se implicações empíricas e
práticas.


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Last updated on 2019-13-08 at 00:46